YES! Het roer is om!

Oei! Ik zie een patroon. Zien jullie hem ook?

Mijn eerste blog schreef ik in 2017. Mijn tweede blog in 2019. Nu weer 2 jaar later schrijf ik mijn derde blog. Het ondernemerschap waar de webshop een onderdeel van is, zit al zolang in mijn hoofd. In de voorgaande blogs lees je hier ook over. Waarom het zo'n strijd is geweest 😅 Erg eigenlijk dat dit al zo lang aan de gang is, maar het was waarschijnlijk nodig om tot dit punt te komen. 



Al zolang in mijn hoofd en dan is het eindelijk zover!  Eind mei mijn laatste werkdag in dienstverband gehad en nu moet het gaan gebeuren! Was wel even pittig momentje om afscheid te nemen van collega's waar ik fijn mee heb samengewerkt en ook erg mee heb gelachen! 


En nu nog steeds denk ik, zal ik de webshop al online zetten? Want is hij dan wel af en perfect? Nee zeker nog niet. Nog zoveel te doen: meer producten erin, alle ideeën die ik inmiddels heb verzameld om zelf producten te maken, moeten nog gemaakt worden,  SEO toepassen (moet toch gevonden gaan worden), meer tekstpagina's maken voor de vindbaarheid en meer.... Maar in de basis is hij gewoon klaar en er kan geshopt worden! De lay-out is klaar, er staan producten in die besteld en betaald kunnen worden en ik weet hoe ik ze bij jullie moet krijgen😉





Dus de webshop staat online! Yoehoe!

Maar dit is wel een heel proces geweest. Begin dit jaar dacht ik: 'en nu is het klaar en gaat het roer om'! Hoe en ik welke vorm wist ik eigenlijk nog niet. Twee dingen wist ik wel: weg bij mijn huidige werkgever en So Weej een kans geven! Ik heb hulp gevraagd aan een loopbaancoach en dat was de beste 1e stap die ik kon zetten. Lydia van Diggelen van VitaLy Consulting! Mijn dank is groot! Als iemand ook wat hulp kan gebruiken dan is Lydia echt een aanrader! Na het doen van een aantal testen en het voeren van coaching gesprekken en het actief aan de slag gaan met contact leggen met instanties en opleidingen, heb ik een beslissing kunnen nemen. Ik ga voor volledig ondernemerschap waarin ik tijd en energie in de webshop kan gaan stoppen, waar ik freelance nog wat werkzaamheden voor anderen doe en ben ik freelance mantelzorgondersteuner.

Ik doe nu waar mijn passie ligt en wat beter bij mijn waarden en normen past. Ik heb meer vrijheid, zelfstandigheid, kan mijn creativiteit kwijt en kan iets voor een ander betekenen.


Ik heb met mezelf het volgende afgesproken:

  Houd je aan de afspraken die je met jezelf hebt gemaakt, blijf bij jezelf!

  Je hebt een plan, droom en werk hier naar toe. Evalueer steeds of je nog op dit pad zit en of je eventueel wilt bijsturen! 

  Nu even niet meer CONSUMEREN, dat heb ik al voldoende gedaan in al die jaren, maar nu PRODUCEREN!

  KOM IN BEWEGING

 STAP VOOR STAP naar toewerken. Er moet zoveel gebeuren en anders is het te groots.


















Reacties

Een reactie posten

Populaire posts