CHIPS! We zijn niet veel verder geloof ik!

Het vorige bericht teruglezend moet ik toch wel een niet zo leuke conclusie trekken :-( Wat gaat er toch steeds mis met die droom die ik heb. Inmiddels zijn we alweer 2 jaar verder. En dan heb ik het nog niet over die jaren daarvoor, dat dit al in mijn gedachte zat.

Niet dat er in de tussentijd geen stappen zijn gezet, maar toch...... In 2017 had ik toch wel het liefst een webshop gehad die al draaide, waar producten in stonden die nu vooral nog op zolder staan, op pinterest gepind staan, als knipsels in mijn to do schriftje zitten of als creatief idee in mijn hoofd rondspoken.

Nog steeds die beren en die zwarte wolf! Het is me niet gelukt om ze allemaal weg te krijgen:

Ik kan er zo een paar opnoemen:

  • Een baan die veel energie vergt en dan thuis niet de energie vinden om te ondernemen. En ja ik weet dat als ik iets wil bereiken met de webshop, toch zelf aan de slag moet. Anders blijft alles bij het oude. En dat is zeker niet wat ik wil en ik word daar ook niet gelukkig van.
  • Een puberzoon die andere prioriteten heeft dan zijn school, wat ik ook niet goed kan loslaten en waar ik me dan ook zorgen over maak. Wat meer mijn  probleem is dan die van hem.
  • Wie zit er op mij te wachten en kan ik dit wel, want er komt zoveel bij kijken. Terwijl ik toch een aardige opleiding heb, genoeg werkervaring heb opgedaan in toch wel pittige banen en ook al een tijd zelfstandig ondernemer ben geweest.
  • Er zitten gewoon te weinig uren in een dag, ik ren me rot van hot naar her en alles thuis regelen kost ook zoveel tijd. Maar ook hier weet ik: Kies voor datgene wat belangrijk is voor jezelf, anders blijft het bij het oude...
  • Er moet zoveel gebeuren om van de webshop een succes te maken: ontwerpen, inrichten van de webshop, foto's maken, zorgen dat de site vindbaar wordt, SEO, Social Media, administratie. Waar moet ik beginnen en kan ik dit wel allemaal? Want ik ben ook iemand die alles goed wil doen. Dus misschien een foto cursus om goede foto's te maken? En social media bijhouden, daar kan ik ook nog wel een paar lessen in nemen! SEO zelf uitvogelen of door anderen laten doen? Administratie: ga ik dat zelf doen of uitbesteden? Al deze gedachten blokkeren mij om te starten. En ja ook hier weet ik: begin gewoon met een kleine stap. Stap voor stap gaat het zeker lukken!
  • Ik heb ook nog een aantal leuke hobby's. Vooral creatief bezig zijn. Maar in plaats dat ik de creaties maak die ik in de webshop kan verkopen, richt ik mij vooral op haken, lezen en borduren. Lekker Zen en zo hoef ik niet na te denken over So Weej. Want gaat dit ooit nog lukken?
  • Financiële onzekerheid. Want nu heb ik een baan en wat gaat me dit uiteindelijk opleveren?
en zo kan ik nog wel doorgaan......................

Maar ik moet niet vergeten dat er ook wel dingen zijn gebeurd:

  • De webshop is al bijna klaar. Alle pagina's met teksten zijn klaar, de layout en structuur zijn klaar. Nu alleen nog even producten toevoegen en het aan het publiek kenbaar maken. Alleen dat is al een jaar zo :-(
  • Ik ben van baan gewisseld. Dichterbij huis en een rustigere baan. Maar ik doe het mezelf denk ik aan. Inmiddels zit ik weer in een verantwoordelijke rol na wat interne wijzigingen en collega's die zijn vertrokken. Die rust heb ik niet gevonden. Het probleem van een drukke baan is hier dus niet mee opgelost. Maar ook hier weet ik: 'Daar ben je toch zelf bij...'
  • In 2018 heb ik mezelf ingeschreven bij de KVK
  • Inmiddels heb ik tijd gevonden om nieuwsbrieven te maken voor de onderneming van mijn moeder. Plus: Superleuk om te doen, te maken en te ontwerpen en ik leer iedere keer weer bij.   Min: Geen tijd voor So Weej

Dus de balans opmakend:
'Ik wil nog steeds deze droom waarmaken, een aantal stappen in de goede richting zijn gezet, nu die beren nog even weg en ik moet stap voor stap beginnen'

Waarom deel je dit met anderen zie ik sommige van jullie denken. Ik heb wel gezien en gelezen in mijn zoektocht naar een andere mindset (zodat ik ondanks alle beren toch in actie kan komen) dat ik niet de enige ben die me zo voel. Er zijn velen met mij. Facebook staat er vol mee. Coaches in overvloed om je te helpen! Ik wil jullie om die reden meenemen in mijn zoektocht en mijn stappen om uiteindelijk toch tot een eigen onderneming te komen.

En wie weet lees ik dit later nog eens terug, als dan eindelijk mijn webshop echt draait en ik er een inkomen uit kan halen en ik dan trots kan zijn op mijzelf dat het toch nog gelukt is! En hoe mooi zou het zijn als ik met deze berichtjes anderen kan motiveren om ook je droom achterna te gaan! Kiezen voor jezelf en vooral geloven in jezelf is de grootste strijd!

Hoe zou het zijn als ik dit jaar voor mezelf zal kiezen. Ik zeg nu tegen mezelf: Go For It!

Als afsluiter nog een paar quotes die mij motiveren!


Lack motivation? No worries, check out my 30 fitness motivational posters, inspiring fitness quotes to give you motivation to workout, and you're all set!
Afbeeldingsresultaat voor quotes nederlands
30 Fitness Motivational Posters - Inspiring…

Teksten

be yourself // #quote

Reacties

Populaire posts